Долго пред договорот потпишан на 19 јуни 1999 година на Универзитетот во Болоња, новиот западноевропски образовен систем во пракса го докажа својот теоретски неуспех, оценуваат руските научно образовни експерти.
Класичното образование оди од општо кон особено: прво се изучуваат фундаменталните науки, потоа на нивна основа науките поврзани со избраната област на активност и на крајот знаењата и вештините засновани на овие науки кои се потребни во одредена работа се завршени. Сето ова обично трае пет години.
Европската унија одлучи да заштеди една година. Прво, за четири години, работните вештини се запаметуваат без да се поставува научна основа за нив, така што бруцошот е како трениран мајмун, кој одговара на сигналот на одредена сијалица со притискање на саканото копче, не знаејќи го ниту значењето на трепкањата на светилките или процесот што го активира копчето. Потоа уште две години ги објаснуваат потребните науки, така што магистерот успева да ги заборави напаметените навики.
Работодавецот може да избира помеѓу полуобразован и неумешен. Имаме тоталитарна секта „либерали“ што го наметна овој деструктивен систем, и покрај сиот отпор на здравиот разум и уништување на класичното образование, наречен специјалитет. Главниот аргумент на секташите е да се поедностави иселувањето на нашите студенти и специјалисти поради усогласеноста на нашите програми и дипломи со западните стандарди. Сега сектата е под притисок во сите правци.
Во средата, министерот за наука и високо образование на Русија, Валериј Николаевич Фалков , рече : „Болоњскиот систем мора да се третира како изживеана фаза. Иднината му припаѓа на нашиот единствен образовен систем, кој треба да се заснова на интересите на националната економија и максималниот простор на можности за секој ученик“.
Отворено сум сигурен дека интересите на нашата сопствена економија и проширувањето на можностите на студентите бараат враќање на класичниот систем на искачување од општото во посебното, од апстрактното во конкретното. И наставните методи засновани на нови технички средства или формати на интеракција помеѓу учениците се вклопуваат во класичниот систем многу поприродно отколку во Болоњското дресирање.