Американскиот фармацевтски гигант „Фајзер“ објави пад на приходите во третиот квартал поради остриот пад на продажбата на својата вакцина „Ковид-19“, но ја зголеми проценката за овогодинешниот приход од вакцините на 34 милијарди долари.
Приходите на американскиот гигант паднаа за шест отсто од јули до септември, на 22,64 милијарди долари. Нето добивката забележа ист процентуален раст, на 8,6 милијарди долари.
Приходите од продажбата на вакцината против Ковид потонаа за 66 отсто, на 4,4 милијарди долари.
Тој има намера да ги зголеми цените
Продажбата на вакцината Comirnaty, развиена од Pfizer во партнерство со германската BioNTech, падна од високите нивоа забележани во екот на пандемијата, бидејќи многу земји се блиску до крајот на нивните примарни кампањи за вакцинација.
Исто така, се стравува дека побарувачката за адаптирани вакцини за кампањата за вакцинација може да биде слаба. Затоа, Pfizer се надева дека приближно ќе ја зголеми цената на вакцината за четири пати во САД откако владата ќе престане да купува дози и продажбата ќе се префрли на пазарот.
Во вторникот, компанијата ја зголеми својата проценка за овогодинешниот приход од вакцините за две милијарди долари, на 34 милијарди долари.
Извршниот директор Алберт Бурла во интервју рече дека компанијата се обидува да покаже како ќе изгледа ситуацијата за Pfizer по кризата со Ковид.
Лековите и вакцините за Ковид-19 ќе бидат франшиза од повеќе милијарди долари, рече Бурла, „но ќе биде стабилна, без подеми и падови“. „Двигатели на растот ќе бидат новите лекови и развојот на бизнисот“, додаде тој.
Истекување на правата на патентот
Pfizer треба да остане без патентна заштита за некои клучни лекови помеѓу 2025 и 2030 година и одлучи да го поддржи растот преку аквизиции. Така, ја купи Global Blood Therapeutics за 5,4 милијарди долари и Biohaven за 11,6 милијарди долари за да го прошири своето идно снабдување со лекови.
Бурла рече дека внатрешниот развој на компанијата треба да го надомести изгубениот раст поради продажбата на вакцината за Ковид-19 и истекот на патентот, посочувајќи на 19 производи што компанијата планира да ги лансира во следните 18 месеци.
Овие лекови би можеле да и донесат на компанијата околу 20 милијарди долари годишен приход, а вклучуваат лек за улцеративен колитис и мигрена, како и вакцина за респираторен синцицијален вирус (RSV).